boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Mr Walkman och Nyår.

Kategori: Livet

Idag stod det i aftonbladet att de i England bytt namn på "Herr Gårman" till "grön gubbe" eftersom det inte ska vara sexistiskt. Men, det finns väl en "Herr Stårman" också? Det är väl bara att göra det ena till en tant. Herr Gårman och Fru Stårman. Fast iofs vet jag ju inte vad de heter i England. Mr Walkman and Mrs Standman? Vilket faktiskt blir väldigt man-igt, men det är ju deras språks fel. Och när jag tänker efter har vårt språk också mofflat till det, men ändå på ett liite annat sätt eftersom vi använder man på annat vis.
Mr Nowyouwalk and Mrs Nowyoustandstill? Känns ju lite väl överkomplicerade. Äsch.
Gott Nytt år snart förresten. Jag tänkte gå till min bror och fira. Blir nog hur fint som helst. Först ska jag bara gå till systemet och få tips av samme person till ett rysligt gott (eller i alla fall billigt) halvbubbel.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Uppdatering tack :)

    2012-01-04 | 11:11:46
  • Lotta säger:

    Det kommer ske :) mitt lilla problem just nu är ett uselt internet. Tillbaka i Sthlm kommer jag ha det bättre, så då så!

    2012-01-04 | 21:35:14

Kommentera inlägget här: