boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Lådan.

Kategori: Filosofi/Flumpulver

Nu har jag återigen ofrivilligt städat undan en grej ner i en låda med "saker som ska någon annanstans" och som man egentligen borde lägga på sin riktiga plats på en gång.
En sådan låda kan inte bli annat än stökig.
Allting i lådan tillhör inte mig, så om jag (som jag vill) skulle börja städa i den själv skulle det bli ännu mera oordning.
Får väl helt enkelt stänga locket igen och bara hoppas på att det aldrig blir tillfälle för kaos.
Tänk att bara lugn och harmoniskt få plocka upp en sak i taget, tänka ut vart den ska vara och poff, så är den borta.
Underbart hade det varit.
Men jag gör tydligen inte reglerna för lådans skötsel och innandöme, så det finns inte många andra alternativ än att försöka ignorera att den finns till.
Poff.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: