boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Snurr i bollen.

Kategori: Livet

Okej. Min sommar ger mig huvudvärk.
Så många alternativ, varav inget låter lockande.
Till Gotland, kvar i Stockholm, plugga lite, plugga mycket, söka jobb här, söka jobb där, jobba lite, jobba mycket, kombinera jobb och plugg osv osv osv.
Höjdpunkten kom precis nyss, när jag insåg att sista CSN-utbetalningen (som inte ens täcker min hyra) sker i slutet av maj, vilket ger mig så mycket som noll veckor på mig att jobba ihop hyran till slutet av juni. Vilket betyder att jag då skulle ha jobbat hela maj (samtidigt som jag pluggat 100%) för att skaffa fram kosing.
Det ger mig i stort sett två möjligheter. Hitta någon som vill hyra en liten etta ute i Åkersberga för 4200/mån....eller säga upp den. Då återstår bara det lilla problemet - vart ska jag bo när jag kommer tillbaka?
Och runt omkring detta bo-problem måste jag ju lösa jobb-problemet. De måste ju liksom gå hand i hand.
Kan ju inte jobba och bo kvar i Stockholm om jag säger upp lägenheten.
Jag kan (eller snarare vill) inte heller vara på Gotland och betala hyra för en lägenhet i Stockholm jag inte bor i.
Gaaaaaaah, mitt huvud sprängs.
Skulle behöva tänka med någon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: