boxbeat

living in the cream of the mainstream.

IKEA.

Kategori: Livet

Idag har jag varit på IKEA med Ida. Köpte massa bra grejer, som skoställ (gräsligaste någonsin, men har man muppmått så får man köpa muppgrejer), galgar, galgar, galgar, en lampa och två superfina kuddar.
Här är mina superfina kuddar.
När jag åkte tillbaka var jag tvungen att byta på Östermalmstorg eftersom (tydligen) det bara går att åka mot Ropsten från Skärholmen. Vilket fall som kom det fram en tant till mig. Med block och penna i handen.
---
- Hej, jag ser att du har handlat på IKEA.
- Öh, ja.
- Och hur tog du dig dit?
- Med tunnelbana..och buss...
- Och hur kändes det?
- Det kändes...bra..?
- Det gick smidigt menar du?
- Jo...
- Vart åkte du?
- Eh..skärholmen, sen buss till Kungens Kurva..
- Vilken buss var det?
- ...740..
- Okej, tack så mycket!
---
Och så skrev hon i sitt block.
Trodde ett tag att jag var utsatt för något dåligt skämt, men hon ville tydligen bara till IKEA.
Jag valde en annan vagn än hennes.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: