boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Sämst på OS-frågor.

Kategori: Livet

Denna månads tema på vetgirig.expressen.se är OS. Vilket då innebär att jag får en fråga varje dag som handlar om OS. Har klarat en av tretton än så länge. Idag fick jag frågan om vad Shiso Kanaguri, som deltog i olympiska sommarspelen 1912 kallades för. "Japanen som...?"
Skrattade. Tyckte jag. För han såg ju så härligt glad ut på bilden.
Men han försvann tydligen. Han var japanen som försvann. Vilket för övrigt var en ganska trevlig historia när jag wikipediade den. Han blev inbjuden i en trädgård i Tureberg, fick saft och åt bullar istället för att springa klart loppet. Men då förstår jag ju varför han ser så glad ut.

Kommentarer

  • josie säger:

    jag tycker du är duktig i alla fall!

    2012-03-14 | 00:07:41
  • Lotta säger:

    Tack :)

    2012-03-14 | 14:58:56
  • Andreas säger:

    Jag vill minnas att hans son sprang klart loppet åt honom i samband med något evenemang på stadion på 90-talet nångång. Ett maratonlopp tar förvisso lång tid att springa men en sluttid på ca 80 år är ju att betrakta som riktigt dåligt.

    2012-03-15 | 22:46:57

Kommentera inlägget här: