boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Göttland och en billig jacka.

Kategori: Livet

Klockan är fyra när första godmorgonfågeln börjar köra sin sång på repeat utanför fönstret. I en timma. Regnet skrämmer uppenbarligen bort den men ersätter istället uppvaknandet genom att brassa på hårt mot både fönster och tak. Men ändå - I'm on Gotland! Och nu är jag vaken, utvilad och glad. Har käkat frukost i sängen till nya boken och tänkt att idag blir en bra dag, och då blir det ju det.
 
Igår gled jag in på Kupan och köpte mig en vårjacka, den kostade egentligen 50 kr, och jag skäms lite när jag berättar det här, men hon såg fel när hon skulle slå in priset i kassan och eftersom jag också köpte ett halsband för 25 tänkte hon antagligen inte på det. Men hon bad mig betala 35 kronor. Jag fick jackan för 10 kronor! I den här situationen borde man "men du, kostar inte jackan 50?" eftersom pengarna bör gå till välgörande ändamål, men jag är totalpank, och därför stod jag tyst och tänkte "vad gör 40 spänn egentligen?!" vilket svaret är : mycket. Skäms. Men gjort är gjort och jackan är nu min. Här skulle en bild få visa hur jackan ser ut, men i och med dålig uppkoppling till min mobil får det bli lite senare idag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: