boxbeat

living in the cream of the mainstream.

På jakt efter en cykel.

Kategori: Livet

 Idag var jag nere i källaren och tänkte provsno en cykel. Typ. Det hänger nämligen en damcykel där nere på en  cykelkrok, och den har hängt där sen vi flyttade in (september). Koden på den, för vem som äger, är dörrnummer (antar jag) och så står datumet 091021 (vilket är länge sen enligt mig, eller kanske for the future). Inga luft i däcken, det ligger en gammal tröja över styret och den är dammig. Men, det är en relativt ny och fin damcykel. Så jag tänkte checka läget för att eventuellt övertala styrelsen att sno den åt mig. Men numret tillhör dörr relativt pigg 60-årig tant och därför kan själva grejen att cykeln hängt där över höst och vinter stämma överens med relativt pigg 60-årig tant gillar att cykla på vår och sommar för att det är trevligt. Så jag skickade ett mail till styrelsen istället och bad att få köpa en annan cykel (som vid vårstädningen ingen märkt upp), det fick jag, med orden "vad kan du tänka dig att betala för den?". Öh, 20 kronor? Vad säger man? Tänker avgöra det på skicket, om det är en bortglömd cykel lär den ju inte vara det snyggaste och upp-pimpade i universum.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: