boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Tårta vs träning.

Kategori: Livet

Idag fyller mamma år! Grattis säger jag (för femte gången). Och grejen är den att hon inte enbart fyller år, utan dessutom 60 jämt! Detta innebär att hon nästan ligger under soffan hemma hos sig och försöker ignorera att folk skulle kunna våldgästa henne. Hon är mycket nöjd med att Linds Växthus ringde och förvarnade henne om att en av deras leverantörer ska komma och ringa på (med blommor) så att hon inte blir vettskrämd när det sker. Det är också tur att Mikaela och Andreas kommer och håller hennes sällskap (agerar vakter) för eventuella oförberedda  händelser! Det värsta med det hela är att jag sitter här i Stockholm och de sitter där och agerar familjiga. Jag lider multum! Allra mest eftersom jag istället för deras mysiga fika har varit hos sjukgymnasten och blivit mörbultad. Jag trodde jag skulle hänga hos honom en kvart och få tips (hans ord förra gången vi träffades: "ta på dig lite mindre ömtåliga kläder, typ träningskläder, du kan komma att bli lite svettig."). 50 minuter senare, utan någon som helst kapacitet att lyfta mina armar, efter att gång på gång behövt hantera orden att jag måste mota bort den där jävla svanken, satt jag mig på tunnelbanan hem. Ett riktigt träningspass var vad det var!
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Jag älskar detta!!! Och älskar dig!!!!
    Det blev ingen tårta förresten utan Napoleonbakelse. Och blommorna väntar jag fortfarande på. :)

    Svar: Det roliga med blommorna är att de antagligen skickats av någon som inte vet att du varit hemma hela dan, som tror att du varit iväg någonstans....vem kan det vara?! :DTack för att du gillar mina vackra bilder..!
    boxbeat

    2013-04-15 | 17:13:58

Kommentera inlägget här: