boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Beundrare, animerad film och Gotland.

Kategori: Livet

Då har man anlänt till Gotland! Kändes först lite udda eftersom jag inte alls ville lämna Stockholm, men nu börjar komma in i slaggar-modet där jag än så länge bara lämnat sängen idag för att hämta frukost. Igår spatserade jag och Mick till mamma, mötte upp Andreas där och spelade Ticket to ride, två omgångar blev det och inte en enda gång vann jag (men lika glad för det är jag, men gladast är nog mamma och Mikaela). Sen spenderade jag kvällen, otroligt nöjd, i sängen med lite chips och en animerad (oscarsnominerad) rulle, bestående av zombies, magar och rumpor. 
 
 
Men för att kommentera mina misslyckade försök till deltagande observation på färjeterminalen. De gick ju inte riktigt som planerat. Störst anledning till misslyckandet är den (gissningsvis) sextonåriga tjejen jag hamnade bredvid på båtbussen från Stockholm. Hennes idé om vår relation var att vi efter två meningsutbyten blev bästa kompisar. Jag var inte helt med på hennes noter och bestämde mig för att försöka undkomma hennes ord genom musik i lurar. Det hela slutade i alla fall med att jag lite senare satt bakom en växt längst bak i terminalen och försökte undkomma hennes lustna (I don't know!) blickar bakåt. Därmed kunde jag inte utföra någon observation eftersom att jag, sittandes på en stol tittande mig omkring, enligt henne skulle vara ett rop på umgänge. Så jag får försöka på turen hem istället. Som jag nu insåg säkert är dagen då hon själv ska åka hem, om jag rent hypotetiskt antar henne som en sportlovstyp som slutar sitt lov på söndagen. Men förhoppningsvis åker hon på morgonen. Snälla låt det vara så.
Idag ska jag förbereda mig för första intervjun imorn (nervös) och ut och gå, förhoppningsvis vid havet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: