boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Boden tur och retur.

Kategori: Äventyr.

  
 
När vi kom på torsdagskvällen blev vi bjudna på detta korv-, mjukbröds- och ölsnackset. Jäkligt smaskigt.
 
 
Dagen efter åkte Daniel, Simon och jag ut till Gullträsk för att tillsammans med KB och Emelie glida ut på isen och njuta av sol, renskav och öl.
 
 
Emelie i vårsolen!
 
 
Emelie och Simon slet med isborren, som vägrade starta. 
 
 
Daniel och KB njöt i solen. 
 
 
Emelie fixar mat! KB är glad!
 
 
Mitt ute på isen spatserade det omkring renar, hur fantastiskt vackert som helst.
 
 
På kvällen åt vi Evas goda köttfärslimpa och hade trevligt umgänge.
 
 
Dagen efter kom bror Jonte ut och vi gav oss på missionet att pimpla fisk (med en denna gång fungerande borr).
 
 
Här sitter jag och pimplar fisk. Gupp gupp. Jag fick ingen fisk.
 
 
Ser så sjukt stabil ut. Så stolt.
 
 
Här är KB och Simon när de lagar mat. Smör.
 
 
Vi byggde schyssta snöbänkar att sitta och hänga i. Och att ha vår öl på.
 
 
Simon byggde en glöggmugg av en ölburk. 
 
 
På söndagskvällen fick vi finmiddag med morfar Börje och sen tog vi flyget hem. Jag fick bocka av att åka skoter, pimpla fisk och gå på isen. Men se älg och norrsken fick jag lämna därhän. Buä! Jag som trodde det var sånt som var taget i Norrland!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: