boxbeat

living in the cream of the mainstream.

Lottas vecka.

Kategori: Livet

 
LÖRDAG. Jag vaknade en lördag och kände att dagen helt enkelt skulle bli helt superb. Det blev den också. Gladkaffe plus gladmacka, mysmorgon och IKEA-dag. Vi köpte småsaker (kom under 900 kronor!) och en ledsen ceasarsallad (är det verkligen bara kyckling, massivt med grönsallad och dressing i ett sånt recept? discrace in the name of the sallad!). 
 
 
SÖNDAG, MÅNGAG, TISDAG. Dagarna efter försökte jag ge mig på pluggandet genom att förena färg, form och text. Foucault fick en betydligt mycket gladare ton, fastän han redan innan var lite skojig.
 
 
ONSDAG. Ibland förpassar man reklam rakt ner i pappersinsamlingen innan man ens hunnit reflektera över det. Effektivitet!
 
 
TORSDAG. Fick ett brev i lådan (som jag räddade undan pappersinsamlingen), adresserat till hushållet. Och det var banne mig inte vad som helst, utan en bröllopsinbjudan! Hur joyful som helst!
 
 
FREDAG. Eftersom jag aldrig hade sett Karatekid (eller som vanligt trodde jag att jag hade gjort det, men det var tydligen Karatekid 4, vilket inte aaalls är samma sak) blev det mitt fredagsnöje. På samma vis som Breakfast Club var den bra på sitt sätt. Ibland vill man skratta, men tydligen ska man hålla sig eftersom den då förlorar sin allvarlighet. Svårt!
 
 
LÖRDAG. Kolla kolla! Vad de käkat på vår boll, de små blåmesarna! Minus för dåligt bordskick bara, de har slabbat ner på hela vårt balkonggolv! Wäh! 
Ikväll ska jag, Simon och Daniel till Uppsala och fira deras kompis Jon som fyller år. Blir nog trevligt. Minus för Malin som tänker jobba och inte hänga med. 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Stoooort minus! Hoppas ni får det kul <3

    2013-03-16 | 23:58:08

Kommentera inlägget här: